Donderdag 11/11/21: Herstal (BE): Belgisch Kampioenschap Senioren (BK) +18

Belmin Valk

Coach: Joeri Vermeersch
Verslag: Joeri Vermeersch

“Het BK voor senioren is altijd een speciale gebeurtenis waar de spanning heel erg te voelen is, waar heel mooi judo te zien is, waar heel spannende wedstrijden te zien zijn, waar beelden op je netvlies blijven hangen… Na een lange en moeilijke Corona periode werd er beslist een open BK te organiseren. Meer deelnemers, extra spanning…en wat na die moeilijke periode met gebrek aan training en wedstrijden. Belmin deed mee voor onze club en keek aan tegen een aartsmoeilijke loting! En dit na een heel moeilijke tijd waarbij hij niet helemaal op niveau is. Belmin toonde zijn klasse, maar had duidelijk last van de voorbije periode…zowel technisch als tactisch was het niet helemaal op niveau. Dit mondde ook uit in een verliespartij in de eerste ronde. Het was een spannende wedstrijd die Belmin domineerde, maar waarin hij het laken niet naar zich toe kon trekken. Jammer genoeg kon Belmin niet rekenen op herkansing en eindigde zijn BK vroeger dan verhoopt…Belmin is vastbesloten om te werken aan wat nog niet helemaal top was om het de volgende keer beter te doen.Toch Proficiat Belmin met je prestatie!”
Joeri

Uitslag: